czwartek, 11 września 2014

Strategia Marki Miasta Zduńska Wola 2014-2020

Firma Pheno zapisała się już w pamięci mieszkańców (logo) :) Stworzenie logotypu było częścią większych prac i w efekcie powstała m.in. "Strategia Marki Miasta Zduńska Wola na lata 2014-2020." Dokument ma zostać udostępniony na stronie internetowej Miejskiego Domu Kultury (tak w odpowiedzi na wniosek zapewniono naszego konsultanta). Jak oceniam dokument? Fragmentami bardzo ciekawy, w innych kwestiach dość dyskusyjny, np. metodologicznych. Zapytacie pewnie, czy warto było wydawać pieniądze na strategię, logo i promocję nowego ratusza (to zadanie także jest zapisane)? Niespecjalnie. Gdy czytając fragment chce się więcej, pogłębionej analizy, tok narracji zanika. Gdy pada trafny wniosek, dalsza część niestety jest już powierzchowna (brakuje analiz, porównań, danych). Wspomniałem o nowym logo a więc zaglądamy na stronę 6:

Z pewnością zainteresuje czytelników mapa skojarzeń dotycząca mieszkańców i kilka innych kwestii:







Śmiem twierdzić, że i tak mało kto z lokalnych polityków a na pewno nie obecna władza, wysnuje prawidłowe wnioski z zamieszczonych w Strategii informacji czy wizualizacji...

Czytając między wierszami i wprost trzeba być uważnym. Przykład? Poniższa tabela. Zwróćcie uwagę na dochód i miejsce w tabeli. Gdzie byłoby nasze miasto w przebudowanej tabeli? ... Porównajcie z wpisem dotyczącym rankingów.

Czy cztery lata to dużo aby pozyskać inwestorów (chociaż jednego), stworzyć dla mieszkańców "ziemię obiecaną" i jednocześnie wypracować markę lokalną i dbać o inicjatywy już zastane na początku kadencji?  To bardzo dużo i innym wystarcza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz