piątek, 22 lutego 2013

Breja

Idąc spacerowym krokiem ulicą Łaską a w zasadzie bawiąc się w narciarza zadumałem się nad stanem chodników po opadach śniegu. Wcześniej pisałem o drogach i o ludziach odśnieżających chodniki przed swoimi posesjami. Dzisiaj znalazłem temat "interwencyjny":
http://ezdunska.pl/index.php/wiadomosci-aktualnosci/3802-niebezpiecznie-na-drogach 
Zaduma trwała dość długo:
"Jak mówi kierownik Działu Dróg i Komunikacji w magistracie Barbara Tosik-Kubiak, firmy odśnieżające miejskie drogi wyjeżdżają na nie na każde polecenie. Kiedy w sobotę zawiodła mieszkanka do ich posypywania, w miejscach newralgicznych zastosowali sól, bo chodziło o bezpieczeństwo ludzi.
Piotr Pacelt odpowiedzialny w starostwie za powiatowe drogi zapewnia, że wszystkie powiatówki na terenie miasta są przejezdne. - Objechałem je wszystkie dzisiaj (wtorek) rano. Oczywiście nie są czarne, ale można po nich jeździć, byle roztropnie – mówi Piotr Pacelt."
Sami możecie się przekonać jak wyglądała sytuacja patrząc na zdjęcia, które niedawno zamieściłem. Co do mieszanki, wiem od znajomego, że na osiedlach sypano solą bo osadzała się na butach :) Wcześniej, ścigające się pługopiaskarki ostro odśnieżały ale z zaskoczeniem zauważyłem, że nie spada piasek na drogę pomimo...pełnego ładunku. Jak pisałem, chciałem pstryknąć zacne machiny ale coś mi zmykały.
Ale to szczegóły. W końcu, da się przejechać i to jest najważniejsze.
Wracając do spacerowego kroku i szusowania po chodnikach, po południu na odcinku od budek do "chińszczyzny" na ulicy Łaskiej prym wiodła wszechobecna breja. Powiecie, breja przy mrozie? Breja jest podczas odwilży. Jak widać, znowu jesteśmy w czołówce :)
Wczoraj napadało sporo śniegu. Czy ktoś sprzątnął chodniki w centrum, bądź co bądź, nadal miasta? Skąd. Komu w głowach takie fanaberie. Było wcześniej odśnieżone czy zgarnięte no to ok. Rozdeptany i wychodzony śnieg sprawia, że chodzenie jest wyczynowe. Godne nagrody od prezydenta dla sportowców. Panie Niedźwiecki, gdyby zauważył Pan gdzieś obok prezydenta niech mu Pan szepnie do ucha, że za kadencji prezydenta Rzeźniczaka i nawet za komisarza Ratajczyka chodniki w centrum zimą były czarne a nawet było widać ze dwa razy dziennie panów odgarniających...właśnie wspomnianą paskudną breję.
EDIT: Odpowiem tutaj na jeden z komentarzy, który nic nie wnosi. Nie jestem Zenonem ;-)
EDIT2: Na portalu ezdunska pod tematem linkowanym pojawił się komentarz wart przytoczenia:
"Podatnikk 2013-01-16 11:08
W poniedziałek wieczorem jechał Spacerową pług z piaskarką. Sypał piaskiem ale pług był podniesiony i zwałów śniegu nie spychał na pobocze. Idiota jakiś czy kto? Kawałek dalej na wysokości Damisu jechała pisakarka. Popatrzyłem na nią chwilę, a gdy kierowca zorientował się, że go obserwuję dopiero wtedy włączył mechanizm posypywania. Ale też sypał w zwały śniegu. Drugi idiota. Kogo oni w tym mieście zatrudniają????"
EDIT3: Zdjęcia z chodnika w parku, z 16 stycznia 2013:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz